Vyhľadávanie na blogu

Raňajky pre najmenších krok za krokom

Pulibkované: 22.08.2019 09:32:46
Kategórie: Raňajky , Raw recepty , Vegánske recepty , Vegetariánske recepty , Zdravé recepty

Raňajky pre najmenších krok za krokom

Perfektné raňajky, ktoré nie sú zložité a predsa dodajú vašim deťom potrebnú energetickú hodnotu, ktorá naštartuje ráno každého škôlkara i školáka. Samozrejme overené deťmi rôznych vekových kategórií ;)

Nechajte deti samé vyskladať si raňajkovú kašu

1.MLIEKO

Základom každej kaše je tekutá časť. Čerstvé mliečko či rastlinné mlieko, napríklad ryžové alebo mandľové. Obilninu a tekutinu namiešajte v pomere 3:1. Ak sa vám zdá, že máte kašu príliš riedku, zahustite ju napríklad krupicou alebo ovsenými vločkami. 

2. OBILNINA

Možností máte niekoľko. Od instatných verzií až po celé zrná. Záleží od toho, koľko máte ráno času.

1 minúta: instantné kaše, ktoré stačí rozmiešať v teplom mlieku

2 minúty: krupica

3 minúty: vločky

3-15 minút: celé zrná ako pohánka, quinoašpalda alebo ovos

3. OCHUTENIE

Pre zvýraznenie chuti môžete pridať štipku soli. Tú správnu chuť raňajkovej kaši dodá aj škorica alebo vanilka.

4. TUKY

Zjemnia štruktúru a obohatia chuť kaše. Vyskúšajte napríklad ghi maslo alebo orieškové maslá, ktoré sú čistá závislosť. Nielen raňajková :) 

5. OSLADENIE

Využite zdravé varianty sladidiel - sirupy, trstinový cukor či med.

6. OZDOBENIE

A teraz prichádza pre deti tá najzábavnejšia časť, ozdobovanie. Nápadom sa medze nekladú. Použiť môžete oriešky, sušené ovocie, rôzne semiačka, kokosčokoládu či kakaové bôby. Každý podľa chuti a rannej nálady :)

Aj vaše deti vymýšľajú originálne raňajkové kaše? Pošlite nám recept a fotografiu :)

Súvisiace články

Pridať komentár