Vyhľadávanie na blogu

7 tipov na zdravé sladké raňajky

Pulibkované: 02.02.2017 09:16:23
Kategórie: Bezlepkové recepty , Raňajky , Zdravé recepty

7 tipov na zdravé sladké raňajky

Patríte skôr k tým, ktorí po prvom jedle siahnu v čase obeda? Alebo ste ako ja a bez raňajok nevyjdete ani na krok? Ak je vám druhá možnosť bližšia, možno vám padnú vhod moje tipy, ako začať deň výživnými raňajkami, po ktorých vám energia vydrží až do obeda. Doma striedame sladké a slané raňajky, tentoraz som však zozbierala recepty, z ktorých sa potešia hlavne sladké mlsné jazýčky.

Ovsená kaša 2.0

zdrave ranajky - ovsena kasa

Určite poznáte obyčajnú nudnú ovsenú kašu. Mňa osobne nejak neohúrila. Ale potom som ochutnala jej vylepšenú verziu a baštia mi to aj moje prieberčivé deti! Pripravíme ju takmer ako tú klasickú – vločky na chvíľu zalejeme vodou, aby vločky trochu nabobtnali. Potom pridáme ďalšiu vodu alebo rastlinné mlieko a za stáleho miešania varíme, až kým vločky nezmäknú. Keď sa tak stane, odstavíme z plameňa a vmiešame roztlačený banán, za lyžicu mandľového masla, podľa chuti med, poprípade štipku škorice. Podávame hneď a zaraz, lebo banán kašu trochu ochladí.

 

Smoothie miska

zdrave ranajky

Vždy som obdivovala ľudí, ktorí na raňajky pijú smoothie. A tvária sa, že im to stačí. Lebo ja keď som smoothie na raňajky skúsila, po hodine sa mi krížili oči od hladu. Ale nevzdala som sa, ono mi to predsa chutí, len potrebujem dvihnúť energetickú hodnotu, aby som to pri troch deťoch v dome prežila čím dlhšie. Vymyslela som teda husté smoothie podávané v miske, posypané mandľovými alebo kokosovými hoblinkami, či inými semienkami, podľa toho, čo sa aktuálne v kuchyni nachádza. Smoothie pripravujem z banánov, mandľového alebo kokosového mlieka, pridávam lyžicu mandľového masla a ovocie podľa chuti, ročného obdobia a zásob v mrazáku.

Banánovo-makové lievance

Rýchle lievance bez lepku a bez cukru? Áno prosím! Roztlačíme 2 banány, pridáme 2 vajcia a za 2 PL makovej múky (ak nemáme makovú múku, stačí mletý mak). Upečieme a zjeme. Fajnšmekri si na vrch šupnú za poriadnu lyžičku slivkového lekváru. Domáceho, ako inak. Fotku žiaľ nemám. Vždy mi ich decká pojedia, kým sa od sporáku dostanem k stolu. Ale som si istá, že lievance si každý dokáže celkom dobre predstaviť :)

 

Mandľový perník

zdravé raňajky - mandlovy pernik

Koláč na raňajky? Prečo nie! Dobrota opäť bez múky, akurát trochu náročnejšia na suroviny. Potrebujeme pol hrnčeka mandľového masla, asi pol hrnčeka mletých mandlí, 2PL medu, 2 vajcia, 1 veľké jablko, nahrubo nastrúhané, za hrsť hrozienok, 1 lyžičku škorice alebo perníkového korenia, pol lyžičky prášku do pečiva. Zmixujeme spolu mandľové maslo, vajcia, med aj mleté mandle. Do zviknutého cesta jemne vmiešame zvyšné suroviny a vylejeme do menšej formy. Pečieme pri 170°C približne 12-15 minút. Prv než sa doňho pustíme, necháme ho vychladnúť.

„Instatná“ ryžová kaša

zdrave ranajky - instatna kasa ovsena

V mlynčeku na mak pomelieme ryžu, dáme ju do hrnca, zalejeme vodou alebo rastlinným mliekom a za stáleho miešania varíme. Podľa potreby tekutinu dolievame, množstvo vždy závisí od použitej ryže. Keď je kaša mäkká, hotová, odstavíme z plameňa, pridáme za lyžičku kakaa, ochutíme medom a podávame ozdobenú napríklad ovocným kompótom.

Gaštanové mafiny

zdrave ranajky-gastanove muffiny

Myslím, že by sme ich spokojne mohli pasovať za najjednoduchšie mafiny sveta. Stačia nám 2 ingrediencie. Fakt len dve! Gaštanové pyré a vajíčka. Na jednu 250g kocku pyré potrebujeme 2 vajcia. Suroviny spolu vyšľaháme, pridáme pol čajovej lyžičky prášku do pečiva, naplníme mafinové košíčky a upečieme. Sladiť netreba, pyré už cukor obsahuje. Ak robíte raňajky pre celú rodinu, určite dávku zdvojnásobte.

Ovocné crumble

zdrave ranajky - ovocne crumble

Zatiaľ čo raňajkové koláče zvyknem pripravovať večer vopred, toto je tip skôr na dni, kedy mám dostatok času. Trebárs víkend. Do maslom vymasteného pekáča nakrájam rôzne ovocie, aké mám práve po roku – trebárs jablká, hrušky, slivky alebo ak nie je nič čerstvé, siahnem po mrazničkových zásobách jahôd, černíc, malín. Vrch posypem nahrubo posekanými orieškami, opäť podľa aktuálneho stavu v špajzi – vlašské, lieskovce či mandle, poprípade aj ich zmes. Napoko poprášim troškou trstinového cukru a škorice a nechám zapiecť. Vraj sa to môže podávať aj s jogurtom, ja si však najradšej vychutnávam kombináciu teplého ovocia a chrumkavých orieškov.

Tak teda dobrú chuť a príjemný štart do každého nového dňa!

 ----

Pre Babičkinu záhradu napísala Majka R.

Pridať komentár